07 September 2009

:: Aku Anak Merdeka ::

Selamat Hari Kebangsaan...MERDEKA...

lupa sekejap psl buku sejarah tingkatan 3 dan buku sejarah tingkatan 5..

teringat aku pada nama nie...tok janggut pahlawan kelantan yg mati digantung..mayat diarak keliling negeri....
teringat aku pada panglima bukit gantang,,,
teringat aku pada panglima nayan...dari kedah
teringat aku pada mat kilau dari pahang
teringat aku pada mat saleh pahlawan sabah..
teringat aku pada guru2 agama yg telah bangun menentang penjajah...dan yg menegakkan agama Allah ini...

alfatehah utk mereka semua...

nak tergelak aku lagu 1 malaysia yg asyik dimainkan di corong2 radio...sampaikan kat tv pon ada salam 1 malaysia...

india, cina n melayu..depa gaul semua dlm lagu tu....sampai tak paham...
takpalah..nak buat mcm mana...kalau aku tegur..kata aku tak ptriotik pulak...

nak patriotik mcm mana..lagu pun sekadar penyedap halwa telinga saja...
semangat nak cinta negara tak timbul langsung...yg aku nampak depa terkinja2 aja duk menyanyi..sian depa...

kalau nak sayang negara...keluarlah kata2 keramat spt yg tentera guna tu...

" GEMPUR WIRA" seram sejuk dengar bunyi tu..
anyway selamat hari merdeka....








































No comments: