03 September 2009

:: Abid nak puasa , ibu ::

"abid nak puasa ibu"

aku tak kisah kalau anak aku nak puasa ker tak....
lagipulak baru 5 tahun...tahun depan kita mula lah...
tapi lain pulak jadiknya...
mungkin sebab dia pergi ker taska dan school, dan tengok semua kawan-kawan puasa
mungkin satu faktor kot,,

faktor yg kedua...baru2 nie, aku ada terdengar jugak..isteri aku duk nasehat
abid, "abid. kalau abid puasa, nanti Allah sayang kita"
dan Allah akan tolong kita waktu kita susah...

faktor yg ketiga ...
mungkin sbb bnyak barangan makan dlm peti ais dah tak diganti balik....
yelah..dah 4 minggu aku tak ke supermarket ..
masak dan beli apa yg patut aja...


sekarang abid dah puasa...
tak nak sahur tu....

selepas dipujuk...baru sahur.makan roti dengan telur goreng..n susu...

moga2 abid menjadi insan yg nak berpuasa...

so sapa2 yg kat luar sana..kalau tak ada aral melintang...puasalah...
buat malu kat budak 5 tahun aja...

No comments: