13 November 2008

:: Tahniah Mohd Faiz ::

http://gerbangkasih.blogspot.com/2008_09_01_archive.html

Alhamdulillah..keputusan peperiksaan UPSR dah keluar hari ini, tanggal 13 November...

begitu juga utk anak saudara aku ...

beliau mendapat 4 A IB dalam mata pelajaran yg diambilnya..
Tahniah dari kami sekeluarga...

jangan kecewa..walau tak dapat 5 A pun..
apa2 pun kita cuba apply dulu...

jgn lupa ko -k kamu amat bagus sampai boleh wakil negeri kedah tu...
itu pun ada markah jugak..
syabas dan tahniah sekali lagi..

kita duk luar bandar, sek pun luar bandar...

kalau kerajaan betul2 nak membantu ..inilah time nya....
amik semua budak2 yg dapat 5 a dan 4..masukkan kesekolah bagus2...i'allah akan jadik bagus lah budak tu...

inilah cara nak meningkatkan dan merapatkan jurang antara bandar dan kg...

bagi aku..ini peperiksaan yg pertama..soal sekolah memainkan peranan jugak...selain individu itu sendiri

aku dulu belajar di sekolah kebangsaan ayer puteh, (1982-1987)
lepas tu pergi sekolah menengah padang pusing (lani sek.men.syed ibrahim)
pastu dapat SRP , agak okay..(1988-1989)
aku keluar ker Sek teknik alor star, pastu lepas sekolah teknik..result pun agak okay jugak...(1991-1992)
aku dapat matrikulasi USm di sek sains muhammd jiwa, sg petani, (1993/95
pastu masuk USm (4 tahun)(1995\1999)
pastu kerja
pastu sambung belajar kat ukm..
alhamdulillah lani dah ada master degree..
still kejer lagi....utk menyara anak dan isteriamili, selagi ada nyawa dibadan ini///

ada umur dan diberi kesihatan yg baik..
rencananya nak buat phd pulak (syyyyy..jgn cakap2 kuat2) sbb phd nie susah sngttttttt..

aku takut tak terbuat..
but motivasi dah ada bila melihat kawan yg boleh menghabiskan PHD...

No comments: