11 November 2008

:: Selamat Menduduki Peperiksaan SPM ::

Teringat dulu-dulu semasa aku hendak mengambil peperiksaan SPM, masa tu dalam tahun 1992, aku belajar di sekolah menengah teknik alor star, batu dua..masa tu sekolah teknik tak banyak lagi di malaysia ini, yang aku tahu setakat 9 buah aja kot..

pastu..barulah sekolah vokasional ditukar nama ker sekolah teknik...
lani..dah berlambak2 sekolah teknik di Malaysia ini,, habis bab itu...

aku masa itu tinggal di asrama, asrama sekolah teknik lah...yg paling aku ingat, sebulan dua sebelum exam, kami tubuhkan satu group utk baca yassin...selain baca buku...baca yassin kena jugak...every night lepas solat maghrib, kami akan luangkan masa setengah jam untuk baca yassin...

aku ingat lagi kawan2 seangkatan yg mengambil exam , lupa pulak nak bagi tahu..kat sekolah teknik masa aku belajar ada beberapa aliran iaitu perdagangan, sains pertanian, mekanikal dan civil..
aku geng aliran pertanian kelas pon kelas 5A1..masa tu aku jadi "prefect" pengawas lah tu..
semua mata pelajaran sama aja dengan aliran lain..cuma ada pertambahan pada aliran yg kita khususkan..

kalau amik aliran civil..maka matapelajaran tambahan adalah civil..
kalau aku punya kes...maka mata pelajaran tambahan adalah pertanian..
jadik antara matapelajaran yg aku ambil adalah

1. bahasa melayu
2. english
3 modern math
4. add math
5. fizik
6.kimia
7.biology (subjek aku minat sampai lani)..tapi aku fobia ngan darah..hik..hikktu yg tak boleh jadik doktor tu..., kalau tak, dah lama aku jadik doctor..chewah....takpalah...aku akan dapatkan title dr sebelum mata ini terpejam...chewah...doa2 kanlah noe..tapi bukan medical doctor lah...doctor persuratan aja....hik..hikk

8.pertanian
9. geografi

walaupun result aku tak berapa elok..alhamdulillah...boleh masuk u jugak... and the first in family..hik..hikkk, lani...
adek aku, kakak aku, abang ipar, kakak ipar, abg aku, adek ipar aku semua graduan....hik..hikk...kalau pi umah banyak tergantung gambar konvo...

masih aku ingat lagi, kawan2 seangkatan yg belajar bersama dlm kelas 5A1 nie..lupa nak bagi tahu..aliran pertanian ada 2 kelas...kelas 5A1 dan 5A2...

1. rushfuzi faradi bin rushdi (aku tak boleh lupa nama nie sebb faradi tu...ada kaitan ngan faraday , duk taman uda alor star

2. yusmizan - budak langkawi
3. razila - org perlis
4. mohd asri
5, ahmad shaswani
6. yusri rozali - budak kuala pegang
7 mohd saufi jaafar- ore kelate
8. geng pompuan pulak, alamak lupa lah..aduss...tak ingat langsung nie...dah tua ker aku nie..
ahh dah tua lah..dah 33 tahun usia aku..dah lebih suku abad dah...takpalah..nanti kalau ingat aku masukkan...

akhir sekali dari aku...untuk kawan-kawan semua batch 91/92 yang belajar di sekolah menengah teknik alor setar , aku doakan kalian suksess dalam apa jua bidang yg diceburi, dan moga2 zuriat kita semua dan kita semua akan diberkati allah..
ada umur kita jumpa lagi..

alamak lupa pulak....almaklumlah dah tua nie..
terima kasih tak terhingga kepada guru2 yang mengajar aku..secara langsung atau tidak langsung.. jutaan terima kasih tak terhingga diucapkan...pohon di halalkan segala ilmu yang telah diajarkan..dan segala kenangan , jasa kalian semua akan terakam di dalam lembaran sejarah hidup insan yg bergelar anak murid mu ini...mohd khairi abdul rahman..terima kasih cikgu..

1. cikgu tan hong song (cikgu pertanian)
2. cikgu saarin (b m)
3. miss kong gon lai (bio)
4. cikgu aidah (mate)
5. cikgu lee teow hwak (add mate)
6. ustaz mat akhir ( agama)
7. pak syeikh ( kimia)
8. fizik aku lupa..

10 - geografi - cikgu aishah tom
11. english - mrs lim (nama betul Kho Suam Kim, kalau tak salah lah)
dan cikgu 2 lain yg ada pada masa tu...


salam semua...

utk anak saudaraku Mohd Atif Hafiz bin Zulkaflee, moga anda tabah dan cekal dalam menghadapi peperiksaan yg agak mencabar ini..

jangan tension, jgn gabra...jawap dengan tenang...


mulakan dengan bismillah..jgn lupa baca doa penerang hati...

kami semua mendoakan kejayaan anda...


lupa pulak nak habaq..anak menakan aku ini bersekolah di sekolah berasrama penuh integrasi kubang pasu


mohd atif ini merupakan anak ke 3 dari 4 adek beradek dalam keluarganya..


kakaknya belajar di unikl ipoh


dan sorang lagi belajar di uitm arau..

adeknya baru aja abis upsr baru2 ini..khamis nie tahu result exam...

moga depa semua suksessss

No comments: