17 November 2008

:: Hanya Gambar Yang dapat Menerangkan 16112008 ::

Assalamualaikum semua...

Baru berkesempatan untuk menulis, kalut sikit kebelakangan ini..
baru2 ini, dated 16 Nov, tadika anak aku ana menganjurkan hari anugerah, persembahan dan sebagainya . tujuan utama nak meraikan pelajar2 umur 6 tahun yg nak meninggalkan alam tadika mereka..

so pada kesempatan itu, anak aku yg berusia 4 tahun mengambil beberapa acara..kalau tak silap 5 acara kot...

bila membicarakan pasal ini, teringat kisah aku masa pergi tadika dulu, hik..hikk
aku dulu tadika jugak...dekat pendang, depan jerat cina tu..dekat dewan org ramai tu...

ingat lagi...aku pergi tadika hanya sehari saja...sehari tu pun sekerat hari aja...
aku cabut lari....aku sayang kat ayah n mak aku..aku tak boleh tinggal depa lama22..
aku ingat lagi..aku panjat(qabat) pagar sekolah tu..nasib baik tak ada org colek , tak pon kena langgar ngan keter...

itulah pengalaman aku..

bertitik tolak dari itu, aku tak nak anak aku jadik mcm tu..at least anak aku pandai bercampur ngan org ramai..n dapat kawan2...
dan bila masuk darjah 1 nanti senang sikit..

anak aku masuk tadika start 2tahun..
aku nak koncentarte mulai umurnya 5 tahun ..
mesti boleh baca..dan yg penting..iqrar 1 dan 2 dah boleh habis...

darjah 1 boleh baca muqadaam..darjah 3 org 4 baca quran...

org lain boleh..takkan anak aku tak boleh...cayalah abid...kita usaha nanti...
don woryy
tahun depan kita start "new agenda..." selain ben10, georangers, ultraman tiga, ultaman dyna, tom n jerry, kapten boleh, dan seumpamanya....kita ada bnyk lagi yg nak "diteroka"







































































































































































No comments: