30 August 2008

:: Percutian di KLCC 30082008 ::

Salam semua, hari nie tanggal 30 Ogos 2008, aku bersama my wife and anak bercuti sambil menyaksikan panorama di kl….apa lagi kalau bukan ke klcc..

Plan mula nak ke jalan TAR…tapi memandangkan nak jalan pon agak jauh….sian pulak kat wife…. Kami bfast kat kedai kat umah…pekena 2 biji roti canai, tea o dan barli suam..rm 3.60 .. So,, kami naik erl dari salak tinggi jam 11am…tiket rm 12.50 utk seorang….tapi disebabkan ada 2 tiket bulanan, maka apalagi..amik peluang ler…kalau kena beli tiket cash…kompom aku dah tak pi dah..yelah kalau dua org dah 25 ringgit habis utk one way..dan rm 50 utk 2 ways….baik simpan utk sambut posa.. So sbb monthly tiket..aku gunaler …

Aku nampak my wife aku ceria aja sepanjang perjalanan..yerlah…dah jenis nak berjalan….hik..hikk.. sampai kl sentarl….org agak ramai…masa tu jam 1130 am… aku guna touch n go ,,my wife guna weekly tiket putra..so tak perlu berbaris ler…. Masuk dlm putra ..org agak ramai…. Tapi ..terus ada brother n kakak tu bangun ..bagi tempat duduk utk aku n my wife,,,depa nampak my wife pregnant n aku dukung anak kot…terima kasihlah kat hangpa berdua…
Ada lagi rakyat Malaysia yg prihatin kepada yg memerlukan….

Turun kat klcc, jalan2 sambil snap gambaq… Masuk ..kedai apa tu yg ada setan tu...ooo..kedai Isetan...saja ”shoping tingkap”..barang2 not bad...tapi yg aku heran tu..anak aku minat golf ler...aduss....nak kena ”training” nie...mana tahu... Tapi tgk set golf pon ribu22..nak mampuiss....tak apa abid..nanti ayah beli kayu golf yg 2nd hand, abid belajar tibai dulu bagi kena..nanti bila besaq kita pi ”driving range”hik..hikkk

Lepas pada tu apalagi..ke cold storage(simpanan sejuk ler) kat tingkat bawah...carik makanan...beli mee goreng, nasik, minuman, air tin, sedikit coklat...sambil layan ”paper” berita harian pasal budget semalam, nasib baik , makanan semua sedap..... Pastu jalan sana sini...kik.kikk, nak habaq pi kat hangpa...kami tak beli apa pon....selain pi makan tghari aja kat sana.....kah..kahhh, ala bukan apa...nak simpan duit utk raya n nak sambut baby nanti....

Kami bertolak balik dari kl sentral ke salak tinggi....sampai salak tinggi around jam 3pm....sebelum balik umah singgah kat kedai kk, kat umah...beli , baldi dan mop dan sewajktun dgnnya, sambil beli b daman utk abid... Balik umah....mop lantai umah... Masa blog ni di tulis....anak aku sedang tidur kerana kepenantan..... Sampai ketemu lagi...















No comments: