06 October 2008

:: Aidilfitri 1 Oktober 2008 ::

salam lebaran buat semua umat Islam.. moga kita telah mencapai kemenangan..dan akan terus berusaha untuk mencapai kemenangan yg lebih cemerlang lagi...

al kisah....cuti aku bermula pada 27 hb sept..iaitu hari sabtu.. jam 4am tepat....aku bertolak ke tepen (umah mentua)..
yelah...aku raya di pendang..tapi dah pendang kena lalu tol utara selatan...jumpa ler tepen dulu..mahu tak mahu kena ler singgah..taknak ler aku dikatakan menantu yg derhaka pulak....hikk..hikk

aku dikira 2nd batch yg pulang ke kampong.. batch yg pertama..maybe depa bertolak jam 8 mlm kot...lepas abis kerja on friday....

so...jalan tak bizi..dan tak jem seperti yg aku jangkakan...tak mencabar ler...pulang raya tahun nie...selaalunya...jem gila babassssss punya...sampai nak tercabut lutuitttt ,tekan kelas sebelum balik isi minyak kat petronas kat arae f1 sepang...ala petronas yg menuju ke lcct tulah...

aku isi minyak rm 45..memandang minyak dlm tangki ada lagi....lagipulak.. aku malaih nak isi bnyk22..takut berat keter aku dengan minyak aja..mana barang2 nak bawa balik raya lagi...hik..hik... aku plan nak isi pulak kat tapah R&R... so perjalanan...di awai pagi memang best dengan sejuk nya udara..dan mengantuknya... aku tukar drebar ngan wife sbb aku ngatuk sngt....wife drive sampai ke R&R Tapah...pastu aku take over balik....wife tak boleh kerja kuat sngt sbb tgh sarat..hik..hi...stering keter berlaga perut... plan asal nak sahur kat tapah.. tapi...samapi pon jam 615 am..sahur ke bender... nasib baik on the way tu dlm keter bnyk makanan...sempat ler bedal apa2 yg patut2... kuih raya pun aku bedal jugak.. sampai tepen jam 8 am(pagi sabtu)..

alhamdulillah... aku duk di tepen...dari 27 hb hinggalah 29 hb ( 3 hari berbuka kat tepen)///dan 30 hb aku berbuka kat pendang ler..(umah aku)..

peruntukkan utk tol dan minyak cukup2 aja..hik..hik...aku habis rm 360

touch n go rm 100

minyak rm 220 utk pergi dan balik semula ke enstek....
total rm 320...







///dua keping gambar kat atas adalah pada hari sabtu...aku n wife n mentua ke pekan taiping....ke bazar ramadhan..carik juadah...ala bazar ramadhan tepi jalan..depan mesjid...dari umah 6 kilo aja...


//gambar ini adalah hari terakhir berbuka puasa...
disebbakan kami nak bertolak pada awai pagi..maka aku tak bagi mywife masak...so ke fast food restaurant ler...ala makan simple2 aja....


///ini juadah utk berbuka puasa pada hari ahad 28hb okt..ada laksa buyung tu..tapi tak ada dlm gambau ler..sedap siotttttttttt




///3 keping gambar kat atas....aku pergi kuala kangsor...carik lakso beras...dan carik dodol..selain tu aku pergi rumah saudara sebelah isteri....kg sayung tengah kot....ala dekat22 ngan jambatan tu jugak...dekat22 ngan bendang Kering


///aku di depan bazar ramdhan taiping...


/gambar2 kat bawah ini...adalah suasana hari raya di rumah aku...
sedih tahun nie..sbb kakak aku raya di melaka...adek pompuan aku pulak raya umah mentua dia...
adek aku yg sorang lagi tak dapat cuti....
so yg masak...menantu ayah aku ajalah..
boleh tahan....hik..hikkkk

kami buat nasik himpit, rendang ayam, daging, bihun sup, dan sebagainya...























//kami solat di surau dekat umah aja....ada dlm 130 orang jemaah....aku bawak abid sekali....tahun nie ayah aku tak jadik imam..dia suruh mohd saufi yg belajar kat mesir jadik
imam...khutbah pun dia jugak..takpa..
/gambar kat atas nie...aku, ngan anak2 abg aku dan ayah dan abg aku...cikgu fadhil




////

gambar kat bawah nie...lepas raya...aku n famili ke tesco taiping...ala dekat22 ngan taiping central...saja pi pekena mee rebuss...
aku duk di tepen lepas raya...maknanya..raya ke 3 aku dah bertolak dari pendnag ke tepen semula...dalam pada tu sempat lagi pi "driving range"...setakat 100meter aja...yg lain semua bola golf masuk hutan dan masuk dusun sebelah tu...
aduss.....aku pun heran...nak kata tak tera...aku rasa aku dah tera.............kah..kahhh














No comments: