19 August 2008

:: Percutian 15 Ogos hingga 18 Ogos ::

salam semua.. aku bercuti dari 15 ogos ke hingga 18 ogos.. mcm2 perkara berlaku... khamis mlm dah chow ke tepen...sampai 130pagi 15 ogos (jumaat) 15 ogos.hari jumaat...ada di tepen....bangun pagi...apa lagi ke batu kurau...pi carik awek utk adek ipaq aku sat... kami bfast di pekan batu kurau...harga tak mahal...pekan pun peaceful...siap layan astro lagi...tengok olimpik sport.. balik pada tu pi muzium tepen sat...rupanya muzium tepen tgh buat renovation..sempat amik gambar jugak ler... petang... kami ke dusun tengok reban kambing...sambil nak pi carik durian...kik..kikk...sebonet keter dapat... utk di bawa balik ke pendang...jenuh "panaih" aku bantai saja 6 bijik...kik..kikk..nasib baik durian kecik22... 16 ogos(sabtu) bangun pagi pi amik anak menakan aku sat kat stetsen bus tepen...dia mai dari ipoh..bus dari ipoh ke aloq staq dah abis.. nasib baik aku ada... aku amik dia kat tepen sbb nak bawa dia sekali pi usm..ada konvokesyen di usm..sapa lagi..kalau bukan nak celebrate abg ipaq aku ler....abg zul...dia berjaya menghabiskan pengajian dia dlm sarjana muda pendidikan...tahniah dari kami sekeluarga... kami samapi diusm around 1150 kot...depa keluar dewan jam 1130 ...so ...tak sempat nak tunggu depan pintu dewan.. tapi tak apalah.. kami sempat beli bunga dan hadiah utk beliau....pastu jalan22 sekitar tapak pesta...adus...pesta konvo usm best...semua kat situ aja...nak beli apa semua ada.... konvo ukm lain...tempat jualan asing...maybe nak elakkna traffic kot...yelah dewan kat ukm ..kan dekan jalan masuk n keluar... plan balik nak naik feri... tapi kami tersangkut kat dlm usm lama...maka tak sempat lah..so balik naik jambatan jugak.... masuk penang kena rm 7... kalau ada kad touch n go yg beli kat arae jambatan tu,...kena rm 5 aja utk masuk ke penang...mana aku tahu... dari tahun 1999 lagi..sehingga 16 ogos 2008...baru lah masuk penang balik... kalau nak citer bnyk... aku masa tu dlm bonet keter ada sebonet durian nak dibawa balik...ke pendang... bayangkan dari tepen ke usm..ada sebonet durian..dgn cuaca panas...nasib baik durian tak meletup...bau ..jangan cakaplah... duk di pendang...dua malam...best giler.... walaupun ekonomi masa ni tak berapa bagus.. tapi jumpa adek beradek pun dah okay.... cuma tak sempat jumpa famili abg2 aku aja...yg duk di ganu dan kelate tu..depa ada urusan lain..yelah..depa cikgu...exam upsr dah dekat...so cuti kena pi sekolah jugak.... sempat jugak jumpa anak menakan aku yg duk uitm tu...dan yg duk ipoh tu...semua okay... anak2 menakan aku 2 org nak menghadapi exam.. sorang upsr dan sorang lagi spm... di doakan moga kalian lulus dgn cemerlang..... itu aja..lani... mywife n anak aku ada ditepen...my wife cuti 10 hari n anak aku pulak cuti sekolah... so aku biaq depa duk di tepen...




aku dgn kawan aku ..lani dia lecturer kat school komputer sains usm..

kami sekeluarga

famili kakak aku































buah staq..manis giler




durian yg aku bawak kelik pendang...sebonet

















3 comments:

ABGP said...

gambar aku mana...............

abgp

ABGP said...

gambar aku mana...............

abgp

mohdkhairi said...

mana nak ada...hang duk kalaut tengok keter baru hang tu samapi tak sempat nak snap...
kik..kikkk
sorinoe...
aku pun lupa..
aku bawak balik baju pun tak sempat nak pi studio...semua duit dah habis...kik..kikk

ayah suruh aku bawak garam belacan bagi kat hang...aku kata ...tak apa..abg pi boleh beli sana...
tapi nak amik hati ayah...aku beli ler jugak 2 botoi...mak bee punya cap...