06 September 2011

:: Aidilfitri 2011 ::

Alkisah Aildilfirti yang lepas : hari Jumaat lepas office jam 430 pm, aku balik dan tunggu ambil anak dari sekolah...anak pon last day on jumaat jugak, dengar kata dlm kelas dia hampir 15 org yg tak hadir...(betui ke tiodak aku tak sure lah pulak), tapi utk abid...jgn ponteng2.

Bertolak dari rumah jam 615 pm , follow elite hway, sampai R&R Dengkil, singgah utk berbuka...

order nasik ayam dan nasik putih lauk sup daging dan telur. Aku ngan wife tak kisah sngt , janji anak2 kenyang, dan tak buat "kelaku" dalam kereta nanti.


Ambil guthrie hway, exit kat rwang, ambil utara selatan hway, kereta tak berapa bnyk, alhamdulillah...sampai Taiping rumah mentua dalam jam 1130 malam...Taiping macam tak ujan ler pulak.. Sabtu 27hb, balik ke Pendang, sbb nak berbuka puasa bersama ayah dan adek beradek dan anak2 menakan, tambahan pulak tahun nie, aku sambut raya di Tepen, so bagi adil n saksama lah...


2 hari aku di Pendang, dari sabtu sampai ler ke Ahad, Di Pendang, meriah, berbuka puasa, penuh rumah sampai 2 hidang(2 korum) hik22...semua anak2 menakan ada. Abg aku yg kelantan tu pun balik sekejap juga sbb tahun nie dia raya di kelantan, so senin bertolak ke kelantan semula katanya... Abg aku yg Terengganu pun ada.. Adek aku yg Polis tu pun ada dia cuti dua minggu, kakak aku ada, but tahun ni dia akan raya di Melaka pulak.. nasib baik ada kak ipaq, Kak CT dan Miza adek aku utk temani ayah aku raya nanti...dan nasib baik jugak kakak aku buat semua persediaan sebelum dia bertolak ke Melaka...so raya nanti tak ler kalut sngt...


On sabtu kami berbuka makan nasik ayam...aku rasa 3 ekor ayam kot depa korbankan...hik22..dah qamai nak buat mcm mana...nasik ayam...fuh sedap giler....

aku pi jugak bazar ramadhan di pekan Pendang, tapi pendang asyik ujan aja..nak buat mcm mana hujan rahmat...

lupa nak bg tahu..on Pagi Ahad, aku pi Pacific Alor Star, carik baju raya anak aku dan wife sekali,aku...yg tahun2 lepas muat lagi, pakai ajalah....janji "ADA TEMA" hik22...


On Ahad kami makan nasik tomato ker nasik beriani tak ingat ler pulak aku....sedap siott...berbuka qamai2 nie...lepas berbuka bertolak semula ke Tepen utk sambut raya di sana..

On senin , tak ada apa sngt yg berlaku, Selasa Raya..Solat Raya kat Masjid Taman Long Jaafar(KG Boyan) jam 9 am start solat...


Lepas solat, balik rumah dulu, makan apa yg patut, agak tengahri, pi Kubur kat Tekah sat, pastu tangkap gambar kat Taiping, gambaq family, pastu menuju terus ke Parit Buntar, rumah mak menakan wife pulak....mlm around jam 10 pm, sampai semula ke rumah...



Raya kedua...plan nak keluar awai ke Selama, Batu kurau, but ada hal sikit, terpaksa tangguh ke jam 11am. Jam 11 ke Batu kurau, Pantai Besaq, ke rumah mak menakan pak mentua aku, tangkap gambar apa yg patut kat sana, dari situ ambil jalan Ijok, Kg Mesti menuju ke Sg. Bayour dan Banggol Jas. Jumpa saudara mara sebelah pak mentua, beraya lebih kurang....makan lebih kurang....pastu balik tepen....on the way balik singgah kat Tesco sat...beli susu anak dan buku...masanielah susu abis....isk..iskkk, mlm tidur awai sbb semua letih....




Raya ke 3..jeng---jeng...aku balik semula ke Pendang, utk beraya bersama keluarga...

kak aku yg raya di Melaka pun ada. Sampai di Pendang...around jam 4pm, sepupu sepapat serbu rumah...terpaksa ler aku jadik tukang melayan dan penyambut tamu...buat ayaq apa yg patut..


lupa nak bg tahu..tahun nie kami buat ketutpat pulut 7 kilo..upah Mak Lang Nah tolong balut sat...kat Kedah..kena makan ketupat pulut..ketupat daun palas tuler...sedappp...cicah pulak dengan rendang ...fuhhhh pastu mengantuk...ha..ha ,aku kalau setakat 10 biji...anytime aja....



Jumaat, aku tak pi mana, ayah aku ajak pi teman dia utk sepupu akunikah, kat Sungai petani..tapi aku malaih...aku nak pi kenduri aja on Sabtu...



Sabtu...tghhari ke Dewan IKM sungai petani, kami pi makan kenduri, lepas tu, aku bertolak balik semula semula ke Tepen...nak rest sat...Lupa nak bg tahu..bertolak semula ke enstek, on ahad pagi..awai2 pagi...sampai enstek, jam 1130 pg...awai kan...alhamdulillah...jalan tak jem...semua is under control.....itulah sedikit catatan utk raya tahun nie...baca citer nie tak best..tapi pengalaman raya nie..best.....macam2 karenah ada....

tq semua yg support...jumpa lagi tahun depan...kalau ada umur....Terima kasih dan selamat hari raya aidilfitri buat ayahanda, kekanda,, mentuaanda, adinda, anakanda, isterianda, ipaqanda, birasanda, segalaanda...


3 hero ..penin kepala den...
bongsu...penin2





psl benda nie ler yg riuh serumah.....psp ler..samsung galaxy ler....punggah


di Pantai Besaq, rumah lama pak mentua den...cuba teka kenapa den tak ada dlm gambaq nie...


Tok Cik Mlah, mak mentua, dan wife

hero dan heroin kg pisang...hik222

No comments: