06 June 2010

:: Moga Kalian Tenang Menunaikan Umrah disana ::

di mana aku jumaat dan sabtu lepas...

hik22...aku balik kg ler..ngan anak number 2 tu, amal...kami balik sbbb nak hantaq ayah, adek dan adek ipaq pi umrah....

pg jumaat jam 515 pagi, kami 3 biji keter dah keluar dari umah...terima kasih tak terhingga buat imam masjid kg bukit jambut..pak su ei sbb "menurunkan" jemaah umrah darirumah kami...

kami sampai kat tempat rehat gurun jam 530pagi..tak masuk subuh lagi.....ramai jugak org kat tempat rehat gurun tu yer...yelah org nak pi kejer....
pak su mat direct dari rumah terus ke sini...jumpa disini ler...

selamat semuanya...
kami sampai di lapangan terbang bayan lepas , penang, jam 745 pagi..dekat jam 8 pagi..penerbangan ke jeddah akan bermula di singapura dulu...

dari penang..naik silkair ker singapore...bertolak jam 1030pagi...sampai di singpore changi airport jam 1130pagi....transit selama sejam ..
tukar flight ambil singapore airline..jam 1230tghri...terus ke jeddah...sampai di jeddah jam1030 mlm....penerbangan sepatutnya 8 jam aja..but depa singgah di Abu dhabi airport sat...(sejam jugak kot)tu yg jadik 10jam tu...

dari jeddah ambil bus terus ke madinah...naik bus sepatutnya 8jam..tapi adek telepon citer...hanya 5 jam.....see..tak lama kan...allah maha kaya...
masa blog ni ditulis...adek , ayah n suami adek..ada di madinah...
mereka rasanya ada disini2 hari kot..pastu akan ke mekah ....

umrah selama 2 minggu..balik dekat2 nak habis cuti nanti...
lupa pulak nak bg tahu..ayah n adek2 pi umrah dgn menggunakan travel agensi al multaqa

anak adek..dijaga oleh kakak kat kg...wuiii...aku rasa migrain kakak aku...hik22..yelah...dapat semula anak kecik....anak2 dia dah besau2 semua...jenuh kau cik fadhilah nak jaga budak tu...hik22..hik22


itu utk umrah..

hal aku pulak....mcm nie....lepas hantaq ayah kat penang tu...kami ke tempat kejer anak menakan pulak(http://www.lohguanlye.com/ anak menakan semula..yelah dia amik time off sat aja...
dari situ ..kami 3 biji keter menuju ke ipoh...di tambun...umah adek ipaq...umah mentua adek aku yg kejer polis tu...depa nak kenduri on sabtu...so kami pi siap2 ler...sbb hari kenduri tak boleh pi sbb bnyk kenduri dekat2 umah....

balik dari ipoh..kami singgah di bukit gantang r&r,,pekena durian dulu....

dari situ terus ke terminal feri butterworth..sbb nak tunggu anak menakan yg kami hantaq tadik...anak menakan cuti sabtu n ahad..so dia habis kejer jam 530pm..kira amik siap2 ler...

dari penang kami ke jeti semeling...ada tempat makan seafood bagus kat situ....

sampai umah jam 1030 mlm..hik22...letih toksah duk habaq ler...

pagi sabtu aku dgn anak2 menakan pi pekan sabtu kat pendang...carik apa yg patut utk bfast dan lauk utk makan tghri...

sabtu tak buat apa sngt....layan karenah anak aja...hik22..dan anak2 menakan...

mlm ...bertolak semula ke umah den nie..ok itu aja




dari kiri: miza, mat nuat, suami miza(ustaz zul) dan ayah..masa nie sedang menunggu panggilan masuk utk ke singapore..

masa nie sedih...ayah pon nangis....aku bisik kat telinga ayah...ayah jgn risau kami kat kg...kami okay aja...ayah jaga diri baik22..moga ayah tenang menunaikan umrah...
ini di ujung kg..dekat umah aku..yelah umah aku kan kat ujung kg..kat taliar..ujan semalaman..aku ngan anak2 menakan dan anak aku


nampak gunung jerai kan..hik222


No comments: