11 March 2009

:: Tempat jauh lagi dikenang, inikan pulak Pendang ::

Di mana saya pada 7,8,9 dan 10hb mac yg lepas...
kemana lagi, kalau bukan balik Pendang..balik kg ler...
tanggal..7hb jam 630am..kami sekeluarga gerak ke shah alam dulu...amik abah..
singgah kat tapah utk bfast..hajat hati nak makan mee sup tak kesampaian sbb mee sup belum disediakan lagi..
aku minum teh aja...
hantaq abah kat tepen, then kami terus gerak ke pendang..exit tol pendang aja..terus aku ke pekan pendang...carik kedai bihun sup...

jumpalah lah...sbb dah familiar...aku rasa mcm aku mengidam aja..iskk22.iskkk.aku order 2 mangkuk bihun sup perut...siap suruh tambah lagi perut..adus..sampai habis licin
lepas makan..rasa tenaga kembali...sakit cirit birit aku sembuh..dan semua sembuh..heran...kuasa alllah lah tu..tu lah aku nak pesan...kalau org tua yg sakit nak makan apa tu..pi lah carik..kalau bini masa pregnant nak makan apa tu..bagilah...
kalau anak nangis nak makan apa tu..pi lah beli..

sampai umah...ayah tak ada..ayah duk di padang(sawah) tunggu mesin amik padi..aku bergegas ke sana...cuaca panaih giler...terbayang dlm kepala hotak aku...mcm manalah ayah aku boleh duk tengah bendang ..buat bendang, membesaq anak22...sedih., kalau anak tak balas budi balik...
rupanya panas tu panas nak hujan...padi tak dapat dituai..sbb hujan lebat...aku ngan ayah tak dapat balik..kami duk tunggu bawah khemah(kain terpan) tepi bendang...
dekat2 sejam ujan turun.pastu..bila ujan dah berhenti...pokok padi dah basah...so tak boleh dituai..kena tunggu esoknya...

hari ahad...kak lah, abg zul, miza n zul semua kejer..yg ada kat umah...ezza, anis, anak2 aku..n ayah...pagi tu aku ngan ayah ke pendang..carik menu utk bfast...apalagi sri merbok lah ..n nasik lemak...nasik lemak baru sebungkuih lima puluh sen..
aku beli 10 bungkuih...
jam 11 ayah ke bandang sbb mesin dah tuai padi...aku terpaksa ke pendang balik beli juadah utk makan tghri..aku beli daging, ayam 3 , dalca dan sambal sotong ...fuhh cedapppppppppbaru rm14 ringgit..kalau disini mahu 22 ringgit

petang...ronda2 ngan anak bini naik motor...anak aku ketwa memanjang aja...sbb heppi naik motor..amal asyik lena aja sbb kena bayu petang....hik..hikk
amal asyik kena buli aja ngan adek beradek aku...depa suka tu...
tenkiu22

hari senin..cuti maulidur rasul..semua ada kat umah...pagitu..aku, kak lah n miza ke pendang...nak survey kedai nak buat bilik...hik.hikk...tambah lagi satu bilik....bilik aku...cayalahhhhhhlepas ni nak pasang aircond ler pulakkk
kami bfast kat sri merbok lagi....

petang, bawak ayah ke alor star

mlm kami makan satay, mee rebus, laksa n bihun sup..cayalahhhh

balik kg kali nie best sbb aku dapat
1. makan pasemboq daud..best giler...6 bungkuih aku beli...makan pulak ngan cendol...
2.makan satay...laksa, mee rebus

3. bfast kat sri merbok pendang...

naik motor bawa anak aku pusing kg

lupa nak bagi tahu....

alfatehah
hari sabtu. petang jam 2.30 bersamaan 7hb march. Lang Ah (Kubang Kuaq), kembali kerahmatullah..alhamdulillah mlm tu sempat solat jenazah dan tolong kebumikan...
moga2 roh beliau ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin

No comments: