10 January 2009

:: Kenduri Di Temerloh on 10012009 ::

salam semua...
tanggal 10hb jan yg lepas...aku sefamily ke temerloh, untuk makan kenduri....ini pengalaman pertama aku memandu ke pantai timur menggunakan karak hway, dan lpt highway...

jam bertolak dari umah pada 9.30am,
menuju ke mrr2, cheras, hulu kelang, sbb nak ke karak..ambil utara selatan hway, exit kat upm tol, masuk balik kat mrr2..jumpa tol sg besi (rm1.30)..dan ke hulu kelang..aku nie bukan nya "terer" nama2 jalan nie..main hentam aja...hik..hik..

sampai tol gombak kot..rm 5.00, pastu starigt aja,,follow signboard kuantan...bnyk kali gak kena tol...
lepas tu, jumpa genting sempah, org ramai berhenti..but bagi aku..jgn berehat kat sini..memandangkan genting sempah punya tempah rehat ada sebelah kanan...jadik nak kena pusing masuk ke kanan tu..
aku terus ..mcm2 lokasi aku jumpa...last2 aku berehat dan makan apa yg patut kat tempat rehat yg ada logo petronas atas batu tu..yg tinggi tu...masuk tempat makan namanya dpaya serai...hik..hik..
bantai makan bubur nasik....sedap giler...
30 minit lebih kat situ..
then meneruskan perjalanan...masuk lpt hway..terus aja..sampai ke tempat rehat lancang...sbb nak jumpa semua konvoi dari tepen dan abg ipaq dan pak mertua aku..depa dari bukit subang..

lancang tu dah dlm temerloh...so nak ke rumah kenduri dah tak jauh...30 minit aja lagi...
so kami drive relex aja...masuk pekan temerloh..nini pengalaman pertama aku sampai temerloh, padahal aku pernah sampai, felda bukit tajau, kat maran, kuantan(felda bukit quinn) umah akwan aku...dan kuala lipis(clifford school), tempat abg aku kejer dulu...aku pernah jugak sampai kat pantai teluk cempedak..hik..hikk..
masa tu aku tak tahu apa2..pergi pon naik bus aja...

so sampai rumah kenduri pada jam 1.40pm...aku pun tak berapa ingat nama taman tu..rasanya taman bukit angin..hik..hik...

utk rombongan pengantin...depa bagi kami makan gulai tempoyak ikan patin...

aku tak berapa lalu ..campur2 durian nie....aku makan rendang daging dan ikan masin aja..

lepas makan, kami bertolak balik..
singgah di tempat rehat lancang..utk solat jamak dan qasar...balik umah follow jalan ampang...pastu jalan tun razak utk dapatkan hway kl-putrajaya..so samapi umah jam 7pm...letih toksah kiqalah...
hik..hik...

actually anak aku tu demam..sian..dia merengek aja...
masa blog nie ditulis...dia dah okay...aku dah kasik ubat demam..1.1 berat dia 5.4kg..harinie..berat dia dah 6kg..alhamdulillah...


lupa pulak nak bagi tahu..
harinie...aku pergi seremban..pastu balik aku follow mantin, pajam...aku pertama kali jumpa jalan nie...hik..hikkk..besaq noe..negeri sembilan nie...
































No comments: