30 January 2009

:: Cerita - ceriti, yang aku kena cerita ::

"Ayah, adatak anak kawan ayah yang kena makan dengan dinasour ?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang termakan wayar ?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang terjatuh dari kapal terbang?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang kena makan dengan jerung?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang terkena karan ?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang kena langgar dengan kereta ?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang kena cabut gigi?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang tengok kartun sampai tak tidur ?"
"Ayah, adatak anak kawan ayah yang kena makan dengan buaya ?"


Itu di antara soalan-soalan yang aku ingat sekarang ini, yang ditanya oleh anak ku, dan banyak lagi soalan-soalan yang sudah ditanyanya..
bukan soalan aja, pastu ada rentetan lagi untuk soalan itu...
kalau aku kata TAK ADA...dia akan create soalan baru...kalau aku kata ADA, dia akan kata " cerita ayah..


ADUSSS..inilah karenah anak-anak dan inilah yang melanda anak aku sekarang...hendak suruh aku cerita..dulu-dulu ibu dia yang kena cerita...
aku gelak aja..sebab aku duk dengar ibu dia pun penat duk mikir nak "cipta" cerita...

lani kena kat aku balik...aku nampak ibu dia pun gelak kat aku balik...

selalunya cerita-cerita yang aku "create" akan berakhir dengan tragedy, supaya tak adalagi cerita lepas tu..pagi tadik pun ada...

aduss...tapi yang bagusnya cerita nie...
aku create cerita supaya tak tengok tv time maghrib, sbb Tuhan marah, nanti masuk neraka..kena bakar, dan sebagainya..so anak aku tak tengok dah tv time maghrib..
pastu cerita2 yg astro duk ulang tayang pun dia dah kurang tengok...


tapi tu semua tengok keadaan lah..kalau dia lupa pasal cerita..tengok jugak......
maka "SUARA " dgn volume yg agak tinggi, akan memainkan peranan yg penting..hik..hikkk

No comments: