12 October 2008

:: Cuti 11 dan 12 Okt ::

hik..hik..
2 hari cuti..rasanya dah fully utilized...

hari sabtu....jam 830 bertolak ker an nur utk 37th weeks checkup my wife....alhamdulillah...semua okay...baby pon dah engage kata doc, dia jugak bagi borang kuning...dia kata,...nanti ada apa2 datang terus ke hospital...nanti pihak hospital akan call dia...

38 weeks checkup on sabtu jugak...next week...
doc kata...kalau nak beranak pon rasanya after minggu ke 38...aku rasa dlm 20hb and above lah kot....beg semua dah ada dlm keter....standby...

okay..abis checkup..kami ke alamanda...ke ke care4...ala beli apa22 yg patut...dia alamanda org tak ramai...maybe org dahhabis duit kot....dlm duk beli perkakas umah...jumpaler minyak engine castrol magnetec....4 liter rm 79.90..apa lagi...aku amik ler satu....
keter pon dah nak kena servis...timing belt pon nak kena tukar jugak...hik..hikk
biasalah...5tahun pakai...dah 270000 km dah..hik..bnyk noe aku jalan...sayang pulak aku kat keter tu..tak pernah meragam...ala keter biasa aja..proton iswara 1.3

pernah tukar bateri dari semenjak beli tahun 2003 baru 2 kali...yg lain semua okay...

sampai umah jam 3 pm...relex aja kat umah...tak bagi wife buat kejer heavy...
jam 630 pm aku ker kedai repair keter...baiki pintu lock...biasalah keter..bila aku guna remote...dia tak nak ikut cakap remote tu...semua nak kena manual...
aku tukar 3 motor utk pintu lock tu..sekarang semua lagi okay,,,alhamdulillah...


hari ni on sunday..
pagi2 aku ke pasar tani...aku beli alat2 nak buat bihun sup.....aku lapaq sup ayam pulak....yelah..masa raya barunie..asyik bihun sup daging aja...

buat sendiri aja...tak payah sangat....hik..hikkk
tghari makan bihun sup....
petang kami pi beraya di rumah biras aku punya bapa...kat kota seriemas..pekena nasi minyak sampai 4 kali tambah...pekena nescafe tarik...4 kali tambah...fuhh..lama tak makan nasik minyak...
tq bnyk2 noe kepada tuan rumah ..pakcik jamaluddin dan isteri n keluarga...lepak 2 jam kat situ...sambil2 bertukar fikiran....

so ..mlm nie..nak membaca sedikit...aku heran jugak...dua 3 menjak nie ..aku kurang minat tonton tv...tiduq pun awai...lepas isyak..dah ghaib quyub.......
okay itu aja utk hari ini...
permisi dulu yer..


No comments: