26 October 2008

:: aLhamdulillah segalanya berjalan Lancar ::

Alhamdulillah ...segalanya berjalan lancar, tanggal 22102008, jam 8.30am, kami tiba di bandar baru bangi...sebelum ke annur, kami singgah kat restoran amir..ala belakang annur jugak..pekena roti canai..ngan teh tarik...

jam910 am..masuk ke annur..tujuan pertama nak datang utk buat check up aja..memandangkan wife kata dia sakit...

bila naik tingkat 1, depa suruh wife salin baju...
aku cakap, datang nak chek aja...rasanya tak bersalin lagi...maybe 1 week lagi kot...
sbb on 21 hb wife masih kuat ke opis dia lagi...
pastu depa buat checkup...
letak apa ntah kat perut...
aku rasa nak chek kontraktion n denyutan jantung baby kot...sbb ada 2 bacaan kat situ...

pastu...depa kata..en. boleh tolong pergi tinggat bawah..ut register...aduss...aku semakin gabra...
aikk..takkan nak bersalin dah..kata aku dlm hati...

sejam pastu...depa kata wife aku dah "open 5 cm" ..pastu sejam pastu doc khamsiah datang..dia kata dah 7 cm nie...
kalau dah 10 cm..boleh beranak dah..maybe sebelum zohor kot...

mcm tak caya...jam 1.40 pm..wife bersalin...

aku kena potong tali pusat...
pastu lepas bidan cuci bayi..aku azan dan iqamah...

alhamdulilalh semuanya berjalan lancar...
wife pun dah semakin sehat sekarang...
nasib baik mak mertua n pak mertua ada..
kalau tak...aku kelam kabut jugak...
yelah...
aku dah tak ade mak...

terima kasih kepada saudara mara dan rakan2 yang datang melawat..
1. kak rozi dan suami
2. my biras(ellin)
3. abg faridi dan isteri
4. kak nor
5. en bul dan keluarga..
6. doc khamsiah..
7. kak ita
8.linda pon nak datang ,,tapi tak kesampaian...


gambar hari ni, 26102008..abid dan adeknya





















yan dgn dr khamsiah...doc.pakar tu...yg aku heran...4 tahun lepas masa wife lahir anak pertama..muka doc khamsiah...mcm nie jugak...tu 4 tahun lepas...
heran aku....awet muda nie...


anrata kaum kerabat yg mai melawat..en faridi dan isteri...













mak mertua aku ler...hik..hikk


baby pada 23 hb okt

No comments: