20 September 2008

:: Kena cerdiklah orang yang gubal jadual nie ::

///boleh mampui oo, org yg amik 3 paper pie...anak menakan aku pon kena jugak...sian depa
so org yg gubal jadual nie..kena cerdiklah...jangan jadik tak cerdik...semua dah ada degree, semua ada master, phd pon ada..kita kan pernah amik exam, so kena pikirlah...sekarang time anak2 kita pulak...
walaupun dan didistribute , tapi masa nak gubal tu, kena amik kira lah....

kan dah kena batang hidung sendiri...so mcm mana org nak respek kementerian..
kita kan ada 365 1/4, takkan tak boleh adjest...



Jadual peperiksaan Pendidikan Moral, Al-Quran dan As-Sunnah SPM 2008 dilewatkan setengah jam
20/09/2008 3:13pm


JOHOR BAHRU 20 Sept. — Jadual peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bagi dua mata pelajaran iaitu Pendidikan Moral dan Pendidikan Al Quran dan As Sunnah yang dijadual pada 18 Nov ini, akan dilewatkan setengah jam daripada jadual asal.
Pengarah Peperiksaan Kementerian Pelajaran Dr Salbiah Ismail berkata berikutan pindaan itu, jadual untuk dua subjek terbabit berubah dari dari pukul 2 petang ke pukul 2.30 petang.
“Kami memang ada menerima rungutan meminta peperiksaan Pendidikan Moral dipinda ke 19 Nov untuk dijalankan bersama Pendidikan Islam kerana jadual peperiksaan pada 18 Nov amat padat.
“Tetapi kementerian tidak boleh mengubah hari untuk kertas itu kerana setelah daftar peperiksaan disemak, ada sebilangan calon mengambil kedua-dua subjek Pendidikan Moral dan Pendidikan Islam. Jadi, bagaimana calon hendak menduduki peperiksaan dua mata pelajaran itu serentak,” katanya di sini hari ini.
Dr Salbiah berkata demikian sebagai mengulas rungutan ibu bapa dan pelajar dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris tempatan semalam, yang menggesa Kementerian Pelajaran meminda jadual peperiksaan Pendidikan Moral ke tarikh 19 Nov.
Mengikut jadual, sebahagian calon SPM pada 18 Nov itu akan menduduki peperiksaan kertas Matematik Tambahan 1 dari pukul 8 pagi hingga 10 pagi, Matematik Tambahan 2 (10.30 pagi hingga 1 petang) sebelum Pendidikan Moral atau Pendidikan Al Quran dan As Sunnah (2 petang hingga 4 petang).
Beliau berkata sebagai langkah terbaik, kementerian memutuskan untuk melewatkan peperiksaan Pendidikan Moral serta Al Quran dan As Sunnah itu bermula pada pukul 2.30 petang dan berakhir pada pukul 5 petang.
“Kami berharap semua pihak menerima keputusan ini. Sebenarnya, draf jadual sebelum ini sudah dibuat dua tahun lepas dan diedar kepada Jabatan Pelajaran Negeri untuk disemak. Bila tiada bantahan awal, kami akhirnya mengeluarkan jadual ini Julai lepas kepada sekolah dan pelajar,” katanya.

No comments: