20 January 2008

Low Yat ...

semalam .. sabtu 19 jan 2008...setelah dipujuk beberapa kali dan dibuat percaturan, maka hasilnya..aku, abid, yan dan abah mencuba nasib menaiki komuter di Nilai menuju ke kl..sampai di Nilai komuter, kami membeli tiket, waduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...ramainya orang berbaris...mampussss...kata aku....sempat ker..komuter nak nak sampai beberapa minit lagi...aku pun masuklahu queue...menunggu giliran...yan ngan abah mencuba nasib dimesin tiket...alhamdulillah...depa dpt beli tiket....so sempat lah kami menaiki komuter..r yg ramai orang yg terlepas train tersebut...
naik aja train tu..okaylagi....sampai kat station Batang Benar...org semakin ramai naik..sampai kat kajang ..bertambah ramai...sampai kat ukm..lagi ramai..sampai kat serdang....wadussss....macam sardinnnnnnnnnnnnnnnn..rasanya....aircond pon tak k rasa sejuk lagi...kami turun kat Bandar Tasik Selatan..utk change train ke Start sbb kami nak ke Hang tuah..nak ke Lowyat..Abah pulak nak ke Jlnn TAR..sampai di Hang Tuah...aku ngan yan n abid..jalan ke Low yat..kami tak amik monorell...kami nak test power jalan kaki...waduhhh..letih gilerrrr..

sampai di lowyat..org tak ramai lagi...kami terus ker kedai yg kami dah carik dlm internet di http://www.lowyat.net/ so tak ler buang masa ...lepas..beli notebook..model compaq..dan kami terus nak balik...masa tu dah jam 2 pm...on the way nak balik tu..org dah semakin ramai...anak aku pulak dah tak larat nak jalan...maka terpaksalah dukung dia...dgn beg 3 biji kat tengkuk...kik..kikkk..kami jalan kaki ke dari lowyat kestesen hang tuah....sampai depan times square..beli makanan n minuman kat gerai tepi jalan...lalu depan pudu jail...sampai stesen hang tuah...tunggu train ke bandar tasik selatan...utk dapat kan..komuter ke nilai pulak....

fuhhhhhhhhhhhhh...nak masuk komuter pun terukkkkkkkkk....mmapuss....letihhhhhhhh...org ramaiii...

sampai kat nilai stesen...jam 4.30 pm..amik keter terus balik....perut pulak lapaq....singgah kat restoran mat kelatan..pekena nasik kandaqqqqq....kenyang....hati pun senang...
samapi umah dekat22 jam 6 pm...abis satu hari percutian aku..
tapi sekurang22nya..aku dah menolong wife aku...utk dapatkan new notebook..bagi dia menjalankan "final thesis" dia//...moga22 Allah kasih kami berdua...

"Ya allah tolong lah kami berdua ini ni utk menyiapkan final thesis kami...bagi lah kami ketenangan, dlm menjalani kehidupan ini...

No comments: