12 July 2006

Matrikulasi

Matrikulasi...Alam pengajian aku... Matrikulasi aku selama 2 tahun...1 tahun di Sek Sultan Mohamad Jiwa, Sg.Petani dan 1 tahun dlm USM..(DESA GEMILANG)..Masa matrik 1...aku dapat lagi kawan2 baru dari segenap pelosok tanahair...yg datang2 tu semua yg power22.dari 8a1 sampai ler ke Result yg tak baik mcm aku...Yang aku ingat lagi...geng2 yang pandai nie...depa mengaji/belajar relex ajer..dengar apa cikgu kata..pastu boleh buat semua....aku pulun mcm nak mampuih...tapi aku bersyukur sbb depa sudi kawan ngan aku...n tunjuk ajar aku...aku berada dlm kelas MAtrik D, kami dibahagikan kepada 4 kelas MAtrik A sampai matrik D, takder yg pandai takder yg bodo...kik.kikk...yg aku ingat sampai sekarang, kawan2 aku adalah seperti..Sharidan(lani dr kat HUKL), Sabariah(Dr kat PUTRAJAYA), Liza(dr jugak), Ahmad Shuhaidi(budak jitra...kami panggil ustad sbb dia mai dari Maktab Mahmud Alor Setar , pandai buat tahlil...dia jadik tekong...pastu..PARAGON(HEZAL), lani kejer ngan astro,,,jadik engineer, Sarawahida, Che Yom...dan sbgnya...aku pun ingat2 lupa....
Pengajian..mcm biasa....cara budak asrama penuh...asyik belajar ajer,..alhamdulillah berkat doa mak ayah aku..., kawan2 yg tolong...dapat jugak aku menghabiskan matrikulasi aku di mat jiwa deengan result yg agak baik...setanding jugaklah dengan kawan2 yg mai dari sekolah baik2....kik..kikk...janji mahu belajar...n jgn main sangat time cikgu ajar...Cikgu2 yg aku ingat sampai lani adalah seperti Cikgu Sabri, Cikgu MAd Hassan , Cikgu Rusdi, Cikgu Zaini(ajar biology)...lupa pulak nak bagi tahu...cikgu zaini cadang kat aku..dia kata awak terer biology(aku dapat B)..baik awak amik medik..payah org lelaki nak pandai biologi..selalunya budak pompuan ajer...awak ada kelebihan katanya....tapi disebbakan aku takut dengan darah...maka...aku tak amiklah biologi dan tak jadik lah dr...sian aku....time matrik 1 nie...aku takder awek lagi...Org utara kata "markha"...sapa nak ngan aku nie...dah lah mai dari kg..anak petani lagi....mak ayah kawan2 aku semua kejer besaq2....ayah aku buat bendang ajer..tapi alhamdulillah....sbb ayah aku buat bendang lah...aku berjaya samapi sekarang...tq to ayah n allahyarhamah mak aku.....aku kalau nak citer psl kesusahan mak ayah aku...menitis ayaq mata...biar lah saja aku yg tahu dan rasa semua nie...Matrik 2 di USM , Penang...aku tinggal di Desa Gemilang.. bnyk pengalaman manis yg aku rasai disini...

No comments: